Staré koryto Vltavy v Českých Budějovicích. V těchto místech býval přístav, kde byla na vory a lodě nakládaná alpská sůl, aby byla dopravena do Prahy a do zbytku Čech.
V polovině třicátých let 20. století Vltava v Českých Budějovicích dostala nové koryto, v němž její vody, které usměrňuje Jiráskův jez, vyrábějí elektrickou energii.
Pro vory byla zřízena moderní propusť, kterou už asi vory nikdy plout nebudou.
Po postavení železnice České Budějovice - Praha v roce 1872 lodní doprava po Vltavě začala upadat, vorplavba upadla po roce 1945. Před několika lety padl návrh na obnovení lodní dopravy na Vltavě. Od myšlenky k činu nebylo daleko, a tak letos se do vltavského dna zakously bagry.
Nejdříve lodě na Vltavě mají sloužit k dopravě turistů z Č.Budějovic do Hluboké nad Vltavou, ale v dobách ekonomických krizí by levná lodní doprava při dopravě materiálu mohla řadu finančních problémů vyřešit. Technicky je doprava po vodě do Prahy možná.
Nezanedbatelný , a možná hlavní význam, má vyhloubení koryta Vltavy pro ochranu města před povodněmi, aby její vody nemohly vpadnout do ulic a na náměstí, jako to udělaly v roce 2002.
neděle 14. června 2009
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Splavnění Vltavy z Českých Budějovic do Prahy je podle mne mrhání státními penězi, které by šly použít třeba na stavby dálnic a obchvatů.
OdpovědětVymazat