Google

středa 18. února 2009

Rakušané se těší na českobudějovické letiště.

Přestavba českobudějovického letiště pro intenzivní mezinárodní provoz nedává spát rakouským podnikatelům (a podnikavcům). Podle některých signálů už nyní zakládají firmy v blízkosti jihočeské hranice, v oblastech Waldviertel a Mühlviertel, aby měli k budějovickému letišti blíž. Určitá zaostalost těchto oblastí a nedostatek pracovních míst jsou podle nich dány komplikovaným spojením se světem.

U jihočeské hranice by mohly být i vědecké a výzkumné instituce. Se zajímavým projektem media seznámila Romana Oppelová-Straková, předsedkyně Jungen Wirtschaft Gmünd: K nápadu zřídit v Gmündu výzkumné a vzdělávací centrum, které by se zabývalo těžbou a zpracováním dřeva, ji inspirovala skutečnost, že oblast Waldviertlu (česky nazývaná Podlesí) je ze čtyřiceti procent pokryta lesy. Jediná rakouská instituce, která se zpracováním dřeva zabývá, je v Salzburgu, což je tak velká vzdálenost, že její existence pro Waldviertel nemá praktický význam.

Poukázala na příklad obce Hagenberg (oblast Mühlviertel), kde před dvaceti lety bylo zřízeno softwarové technologické centrum, které v současnosti zaměstnává 1.000 lidí, navíc pomáhá vzdělávat 1.400 studentů. Založení této instituce pomohlo také obci Hagenberg, která z původních 1.500 obyvatel se rozrostla na současných 2.600.

Oppelová-Straková předpokládá vybudování kompletního dřevařského centra na mezinárodní úrovni. Velkou roli při mezinárodních kontaktech technologického centra ve Walviertelu by mělo sehrát českobudějovické letiště.

"Problémy s cestováním do světa by měly nejpozději do roka zmizet. Letiště v Českých Budějovicích je autem z Gmündu dosažitelné za půl hodiny. Po dokončení výstavby bude letiště moci odbavit až 600.000 cestujících za rok." (Pozn.:Jestli mladá ekonomka má všechno tak dobře naplánované jako cestu na českobudějovické letiště (60 km) - průměrná rychlost 120 km - tak o úspěchu projektu si velké iluze dělat nemusí.)

Žádné komentáře:

Okomentovat