Google

úterý 4. září 2007

České dráhy modernizují.


Přestože služby Českých drah nejsou veřejností využívány jako v minulosti, lidé i náklady se nejvíce přepravují po silnicích, dochází k častým nehodám a ztrátám a životech.

Pomineme-li sebevraždy a nehody na železničních přejezdech-prakticky také sebevraždy, dochází k srážkám vlaků a k neštěstím přímo v železničních stanicích. Vina je vždy na straně postiženého, protože porušil dopravní předpisy, nepovšiml si nějaké tabulky, přeslechl chraplavé hlášení staničního rozhlasu apod.

Většina tragických neštěstí cestujících se často odehrává na první koleji u hlavní budovy stanice. Po té často projíždějí vlaky i v době, kdy na některé ze vzdálenější koleji stojí vlak, z něhož lidé vystupují.

Tato neštěstí se odehrávají od počátku železniční dopravy, přičemž do dnů dnešních se toho mimo obligátních tabulek a hlášení mnoho pro bezpečnost cestujících neudělalo, stále v menších stanicích musejí přecházet koleje.

V posledním období dochází k elektrifikaci a výrazné modernizaci řady železničních tratí, dalo by se tedy očekávat i dosažení dokonalé bezpečnosti cestujících.

Jednou z takových tratí je trať z Českých Budějovic do Českých Velenic, na níž byla postavena nová nástupiště ve stanicích Nová Ves u Č.Budějovic, Borovany, Jílovice(snímek vlevo) a Nové Hrady. Menší úpravy starých nástupišť byly provedeny v zastávkách Nové Hodějovice a Trocnov. Více...
Foto: SK

Žádné komentáře:

Okomentovat