pátek 9. listopadu 2007
Nový způsob zabezpečení přejezdů.
Včera odpoledne se konala v městě Bad Sauerbrunn (Burgenland) rakouská premiéra nového způsobu světelné signalizace na železničním přejezdu.
Je to další pokus snížit vysoké procento srážek silníčních vozidel s vlaky. V Rakousku je 5.954 železničních přejezdů, z nichž 1.281 přejezdů je chráněno závorami i červenými světly, 492 přejezdů je zajištěno pouze světly.
Jedná se o pět blikajících párů světel zabudovaných v jízdní dráze. Světla jsou rozsvěcovaná jedoucím vlakem automaticky. Vychází se zřejmě ze zkušeností, že řidiči sledují především vozovku, přičemž často světelnou signalizaci na sloupech přehlédnou. První den ukázal, že reakce řidičů odpovídá předpokladům, na světla ve vozovce reagují více než na běžnou signalizaci.
Čištění od prachu a bláta je podle výrobce zajištěno konstrukcí zařízení, má se samo čistit pneumatikami vozů. Není vyřešen zimní provoz, při vrstvě sněhu a ledu budou světla nefunkční.
Rakouské dráhy (OBB) v příštím týdnu uvedou do provozu stejnou signalizaci i v dolnorakouském Wieselburgu. Celkem je v zemi 55 nebezpečných přejezdu, na kterých tuto signalizaci chtějí zabudovat. Náklady na nové světelné zabezpečení přejezdu v Bad Saerbrunn jsou okolo 15.000 euro - podělí se o ně rakouské dráhy a spolková země Burgenland.(podle NON)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat