
V roce 2007 počet biosupermarketů řízených vlastníky (46) překročil počet prodejen řízených řetězci (37). Ale protože řetězce obvykle stavějí větší prodejny, 60 % nové prodejní plochy patří řetězcům jako Alnatura, Basic a Denn's Bio (celkem 23 578 m2).
Průměrná prodejní plocha nově otevřené prodejny byla vloni 477 m2, přibližně o 5 % menší než v roce 2006. Stále více prodejen je otevíráno v menších městech do 100 000 obyvatel, jelikož centra velkých měst jsou s výjimkou východu země obsazena.
Dalším trendem je postupná přeměna některých nejúspěšnějších prodejen zdravé výživy (Neuform) do nového typu specializace směrem k maloobchodu zaměřenému na zdraví a životní prostředí: komplexní nabídky přírodních produktů, biopotravin, doplňků stravy a nepotravinových přírodních a ekologických produktů.
Překvapivě se ukazuje, že jen velmi malé množství nově otevřených biosupermarketů muselo být zavřeno. Bio supermarkety a „ekonomické“ biopotraviny nabízené diskonty jsou mezi Němci prostě nejoblíbenější.
Ani značně kritické zprávy o biosektoru ve všech důležitých médiích vloni růstu popularity biopotravin neuškodily. Dá se tedy předpokládat, že v roce 2008 bude otevřeno mezi 60 až 80 nových biosupermarketů a jejich celkový počet dosáhne 500. (zdroj:Agris)
Žádné komentáře:
Okomentovat