Google

úterý 2. září 2008

Gandalovič a 150 milionů.

Ministerstvo zemědělství ČR na kampaň propagující rybí maso dává 150 milionů korun, což je i v dnešní době opovrženíhodného vládního plýtvání velké množství peněz z peněz daňových poplatníků. Jiná ministerstva musejí pracně zdůvodňovat mnohem menší vydání.

Ministerstvo zemědělství si údajně přeje, aby Češi jedli více sladkovodních ryb - a nevědělo lepší zůsob, jak je k tomu přinutit než zaplatit velkou a drahou reklamní kampaň s názvem "Ryba je dobrá, zdravá a domácí". Kampaň se má protáhnout na čtyři roky.

"Zakázku získala agentura Dorland, která má jisté kontakty na Občanskou demokratickou stranou, například dělala pro ní kampaň před posledními volbami do Poslanecké sněmovny. " (zdroj: Media)
Agentura Dorland se pohybuje v blízkosti ministra zemědělství Petra Gandaloviče někdy až příliš nápadně, dokonce se o ní, v souvislosti s se záhadným hospodařením ve státním podniku Lesy ČR, také zajímala policie.

V minulosti, v dobách státního podniku zvaného Státního rybářství se mezi rybáři a budovami vlády a některých ministerstev vytvořil zvláštní systém protislužeb, zvláště na podzim a před vánocemi. Spokojenost byla na obou stranách, ať byly výlovy dobré, nebo špatné. Dneska už se nevyplatí s několika kapříky jako úplatkem jezdit do Prahy - novináři všude šmejdí - protože se naprosto legálně dají vybudovat tunýlky, jimiž peníze proudí nekontrolovatelně.

Propagace rybího masa je jistě chválihodná věc, je zdravé, je z našich rybníků. Proč však si reklamu nedělají a nefinancují ji sami producenti ryb? Oháníme se volným trhem, hlavně vládnoucí strana, které je mistr Gandalovič členem, a najednou bác - stát částkou 150 milionů zajišťuje rybářským podnikům odbyt produkce. Není divu, že mnozí podnikatelé skřípou zuby.

Jinou otázkou je účinnost této reklamní kampaně - když už musí být - využití peněz. Nepřispělo by více k odbytu ryb, kdyby částka 150 milionů korun byla použita jako příspěvek na nákup ryb-tj. došlo k jejich zlevnění? Je přece známo, že snížení cen dělá na trhu zázraky.

Žádné komentáře:

Okomentovat