Google

úterý 11. listopadu 2008

Další trest za chudobu.

Každý ojetý vůz má od Nového roku 2009 být dražší o 3 až 10 tisíc korun. Poplatek se bude platit při přihlašování vozu na odboru dopravy. Důvody k další dani jsou údajně ekologické, peníze půjdou do Státního fondu životního prostředí.

Je už několik let známo, že velký tlak na omezení prodeje starších vozů vyvíjejí výrobci a prodejci nových vozů. Je také známo, že česká vláda je vydírána mladoboleslavskou automobilkou, největším českým exportérem, který silně ovlivňuje hospodaření státu. Omezení dovozu a prodeje ojetých vozů v ČR, kde zásluhou zručných mechaniků jsou starší vozy velmi oblíbené, bylo vždy velkým přáním Škody Auto.

Protože ministerstvo dopravy se žádným zákonem na zákaz dovozu ojetých aut zatím neuspělo, využil výrobce teroristy z ekologických institucí. Těm žádná koruna (úplatek) nepáchne, proto mladoboleslavským bossům ochotně vyhověli.

Tento poplatek je dalším těžkým úderem proti českému venkovu, kde lidé na nákup nových vozů nemají prostředky, přitom jsou bez auta v podstatě odsouzeni k živoření nebo k smrti vyhladověním, protože ve velkém množství malých vesnic zásobování ani veřejná doprava buď nefungují nebo fungují sporadicky. Stará auta lidem z vesnic výborně slouží ke krátkým jízdám na nákupy, do zaměstnání, k lékaři, k nejbližším železničním a autobusovým zastávkám atd. I když vyjíždějí téměř každý den, ročně najedou tak 2 tisíce kilometrů.

Tímto nařízením se trh se starými vozy zastaví, prakticky se stanou neprodejné. Za vozy Š-100, Š-105, Š-120, Š-130, některé Š-Favorit, Wartburg, Trabant je stanoven poplatek 10 tisíc korun, což je více než vlastní cena vozu, někdy několikanásobně. Za některé Š-Favorit a Seat se bude platit 5 tisíc korun, za Oktávie, Felicie, VW Golf, VW Bora bude poplatek 3 tisíce korun.

Žádné komentáře:

Okomentovat