Kvalita, domácí původ a čerstvost potravin jsou nejlepší reklamou prodeje potravin přímo od zemědělce. Podle průzkumu mezi spotřebiteli v Rakousku přibývá lidí, kteří pravidelně nakupují potraviny u sedláků: 27 % dotázaných kupuje přímo ve dvorech alespoň jednou týdně, 28 % nakupuje nejméně jednou měsíčně. Nakupují hlavně vejce, brambory, ovoce, zeleninu a částečně maso. Kdysi tradiční zemědělské produkty, jako je mléko a všechny druhy masa, už se přímo neprodávají.
Propagaci přímého prodeje potravin ze dvora zahájila rakouská zemědělská komora před deseti léty. Záměrem bylo nejen na možnost nákupu čerstvých potravin upozornit zákazníky, ale inspirovat zemědělce k domácímu zpracování produkce, tak aby potraviny spotřebitel dostal v nejvyšší kvalitě.
Rozhodujícím důvodem, proč lidé nakupují potraviny přímo u sedláka, je jejich čerstvost, zaručený původ a vysoká kvalita. Pravidelně přímo ze dvora prodává 1.350 rakouských sedláků.
V minulém roce byly v Rakousku na selských dvorech, na tržnicích a prostřednictvím drobných vesnických maloobchodníků prodány potraviny v hodnotě okolo 300 milionů euro. To je 6 % výdajů, které rakouské domácnosti vydávají na potraviny. Tento stav by se mohl ve prospěch zemědělců výrazně změnit, kdyby veřejnost byla lépe informována a kdyby tuto možnost prodeje produkce využívalo větší množství zemědělců.
Propagaci přímého prodeje potravin ze dvora zahájila rakouská zemědělská komora před deseti léty. Záměrem bylo nejen na možnost nákupu čerstvých potravin upozornit zákazníky, ale inspirovat zemědělce k domácímu zpracování produkce, tak aby potraviny spotřebitel dostal v nejvyšší kvalitě.
Rozhodujícím důvodem, proč lidé nakupují potraviny přímo u sedláka, je jejich čerstvost, zaručený původ a vysoká kvalita. Pravidelně přímo ze dvora prodává 1.350 rakouských sedláků.
V minulém roce byly v Rakousku na selských dvorech, na tržnicích a prostřednictvím drobných vesnických maloobchodníků prodány potraviny v hodnotě okolo 300 milionů euro. To je 6 % výdajů, které rakouské domácnosti vydávají na potraviny. Tento stav by se mohl ve prospěch zemědělců výrazně změnit, kdyby veřejnost byla lépe informována a kdyby tuto možnost prodeje produkce využívalo větší množství zemědělců.
Žádné komentáře:
Okomentovat