Google

sobota 20. října 2007

Nová dálnice do Bratislavy.

V polovině listopadu otevře Rakousko posledních dvaadvacet kilometrů dlouhý úsek dálnice A6 Vídeň - Bratislava. Slavnostní otevření se uskuteční 18. listopadu. Znamená to další zkrácení skutečné doby cestování mezi oběma hlavními městy na méně než jednu hodinu.

Tento úsek dálnice byl postaven v rekordně krátkém čase, necelé tři roky na něm pracovalo průměrně 400 lidí. Celkové náklady byly € 154 milionů, což odpovídá € 7 mil./km. Skutečně prostavěná částka je proti projektu o € 31mil. nižší. Zástupci rakouské dálniční společnosti Asfinag jsou s novým úsedkem dálnice nadmíru spokojeni: Je ekologická, bezpečná, pohodlná a technologicky vyspělá.

Dálnice mezi Bratislavou a Vídní bude mít význam pro individuální automobilovou dopravu, hromadnou dopravu osob zajišťuje železniční, autobusová, letecká a lodní doprava.

Z bratislavského Hlavního nádraží odjíždí vlak do Vídně (Jižní nádraží) každou hodinu. V podobných časových intervalech odjíždí do Vídně vlaky z nádraží Bratislava-Petržalka. Jízda trvá okolo šedesáti minut. Autobusové spojení zajišťuje několik dopravců, intervaly jsou v průměru také jednohodinové, čas jízdy více než hodinu.

Leteckou dopravu mezi bratislavským letištěm M.R.Štefánika a vídeňským Schwechatem zajišťují "shuttle busy", jež navazují na mezinárodní linky. Čas spojení mezi oběma městy je 1 hodina 20 minut. Přibližně stejně rychlá je lodní doprava, kterou je možné dostat se přímo až do center obou hlavních měst. Nevýhodou lodní dopravy jsou dlouhé intervaly (jezdí třikrát denně) a vysoká cena jízdného.

Už zapomenutým spojením Bratislavy s Vídní byla 69 kilometrů dlouhá tramvajová linka, která byla uvedena do provozu v roce 1914. Až do Bratislavy jezdily ( po Starém mostě) vídeňské tramvaje do roku 1938. Od té doby jezdí z Vídně jen do příhraniční rakouské obce Wolfsthal (5 km od Bratislavy).

Žádné komentáře:

Okomentovat