Google

čtvrtek 1. listopadu 2007

Rakouské obchody lákají české zákazníky



Rakouské spolkové orgány sice nejsou s úplným otevřením hranic příliš nadšeny, to ovšem není pro obyvatelstvo Waldviertlu podstatné, protože města, firmy i obyvatelstvo se těší na obnovení starých obchodních a společenských vztahů s obyvatelstvem jižních Čech. Po osmdesáti devíti letech bude úplně volný průchod ze země do země, jako tomu naposledy bylo za rakousko-uherské monarchie.

Příchod českých zákazníků očekávají také obchodníci v příhraničním okresním městě Gmünd. "Sortiment našeho vybraného zboží vždy lákal české konzumenty," tvrdí obchodník Stefan Ruzicka, předseda gmündského spolku obchodníků IG Gmünd, "už od otevření hranic v roce 1989 vedeme reklamní kampaň i v češtině, prostřednictvím pošty rozesíláme reklamní materiály i zákazníkům v Třeboni, vzdálené 35 km. Neočekáváme, že čeští zákazníci budou přijíždět do Rakouska kvůli nákupům v prodejnách diskontních řetězců, víme, že pro sousedy je u nás na prvním místě nákup průmyslového zboží, které odpovídá jejich finančním možnostem."


Podle Ruzicky nejvíce peněz čeští zákazníci v Gmündu nechávají za sportovní zboží. Mezi Čechy je největší zájem o značkové vybavení a oblečení pro zimní sporty. Jsou období, kdy v gmündských sportovních obchodech tržby od českých zákazníků tvoří 75 procent.


V Gmündu neočekávají jen rozvoj obchodní turistiky, městské zastupitelstvo se rozhodlo zatraktivnit tři místní muzea pro turisty. Prvním krokem je úprava Staré radnice pro umístění vlastivědného městského muzea. Stará radnice, stojící uprostřed náměstí, bude zadaptována nákladem 47.000 euro (1,269.000 Kč). Rovněž Muzeum skla a Muzeum kamene mají být více nabídnuty turistům.
"V příštích dvou až třech létech zde zaduje nový vítr,"
říká starosta Gmündu Otto Opelka. V nejbližším období bude v Muzeu skla také zřízeno oddělemí multimediální techniky. (Podle NON)

Žádné komentáře:

Okomentovat