Pět nových automobilů s hybridním pohonem včera od zástupců společnosti Toyota převzal ministr životního prostředí Martin Bursík. Jedná o dva vozy Lexus GS 450h a tři vozy Toyota Prius jako služební vozy ministra a jeho náměstků.
Všech pět vozů si ministerstvo od automobilky pronajalo. Oba typy automobilů využívají ke svému pohonu kombinaci zážehového motoru (benzin) a elektromotoru. Vozy Lexus a Toyota uspěly jako nejlepší varianta při průzkumu trhu, který MŽP provedlo v roce 2007. Ve vyšší třídě vozidel žádná jiná automobilka hybridní vůz nenabízela, ve střední třídě Prius uspěl díky nejnižším emisím CO2 na ujetý kilometr.
Ministerstvo má všech pět včera převzatých vozů zapůjčeno formou ročního pronájmu. Za nájem jednoho Lexusu GS 450h ministerstvo zaplatí za rok 186 540 Kč, za nájem jedné Toyoty Prius částku 110 250 Kč
Lexus GS 450h má benzinový motor o objemu 3,5 l a celkový výkon jeho hybridního pohonu je 254 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je schopen za 5,9 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem je 7,9 l benzínu na 100 km, emise CO2 185 g/km.
Toyota Prius má benzinový motor o objemu 1,5 l s výkonem 57 kW. Jeho elektromotor má výkon 50 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,9 s, jeho maximální rychlost je 170 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem činí 4,3 l/100 km, emise CO2 104 g/km.
Dosud vedení ministerstva využívalo jako služební vozy dva automobily BMW 730d a tři BMW 530d s dieselovým pohonem a filtrem pevných částic, které nabídlo k využití dalším vládním resortům. Kromě toho již dnes využívá náměstek ministra Aleš Kuták starší model hybridního automobilu Toyota Prius, který MŽP již před dvěma lety zakoupilo. Náměstek ministra František Pelc využívá vůz Škoda Superb s dieselovým pohonem a filtrem pevných částic, zapůjčený automobilkou Škoda Auto. Tyto vozy oba náměstci budou využívat i nadále - nově pronajaté vozy nahrazují pouze automobily BMW.
Všech pět vozů si ministerstvo od automobilky pronajalo. Oba typy automobilů využívají ke svému pohonu kombinaci zážehového motoru (benzin) a elektromotoru. Vozy Lexus a Toyota uspěly jako nejlepší varianta při průzkumu trhu, který MŽP provedlo v roce 2007. Ve vyšší třídě vozidel žádná jiná automobilka hybridní vůz nenabízela, ve střední třídě Prius uspěl díky nejnižším emisím CO2 na ujetý kilometr.
Ministerstvo má všech pět včera převzatých vozů zapůjčeno formou ročního pronájmu. Za nájem jednoho Lexusu GS 450h ministerstvo zaplatí za rok 186 540 Kč, za nájem jedné Toyoty Prius částku 110 250 Kč
Lexus GS 450h má benzinový motor o objemu 3,5 l a celkový výkon jeho hybridního pohonu je 254 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je schopen za 5,9 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem je 7,9 l benzínu na 100 km, emise CO2 185 g/km.
Toyota Prius má benzinový motor o objemu 1,5 l s výkonem 57 kW. Jeho elektromotor má výkon 50 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,9 s, jeho maximální rychlost je 170 km/h. Kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem činí 4,3 l/100 km, emise CO2 104 g/km.
Dosud vedení ministerstva využívalo jako služební vozy dva automobily BMW 730d a tři BMW 530d s dieselovým pohonem a filtrem pevných částic, které nabídlo k využití dalším vládním resortům. Kromě toho již dnes využívá náměstek ministra Aleš Kuták starší model hybridního automobilu Toyota Prius, který MŽP již před dvěma lety zakoupilo. Náměstek ministra František Pelc využívá vůz Škoda Superb s dieselovým pohonem a filtrem pevných částic, zapůjčený automobilkou Škoda Auto. Tyto vozy oba náměstci budou využívat i nadále - nově pronajaté vozy nahrazují pouze automobily BMW.
Žádné komentáře:
Okomentovat