Google

sobota 30. května 2009

Ve volební kampani do EU je také přeshraniční spolupráce.

Pád komunizmu, Evropská unie a především schengenský prostor jsou změny, které pohyb lidí na území v blízkosti česko-rakouské hranice vrátily k svobodě, jaká zde byla před rokem 1918. Postupně zmizely ostnaté dráty, odešli vojáci, celníci a policisté. Hraniční kameny a přístřešky finanční stráže se stávají atrakcí pro turisty.

Zrušení hraničních kontrol se stalo signálem pro oživení mezinárodního železničního spojení. Po mnohaletých vážně myšlených úvahách o omezování železniční dopravy mezi Vídní a Českými Budějovicemi přišla renezance staré dobré Dráhy Františka Josefa, a to jak na rakouském, tak českém území. Zajímavé je, že elektrifikace tratě mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi vstoupila i do evropské předvolební kampaně.

"Téměř 50 let byl okres Gmünd, ve kterém je 105 km kolejí, od českých sousedů oddělen Železnou oponou. Je to téměř symbolické místo, když obě země jsou bezproblémově spojeny kolejemi a přes hranice je možné volně přejíždět,"při předvolební návštěvě Gmündu neskrýval uspokojení kandidát do EP Othmar Karas (ÖVP).

Upozornil, že právě oblast Waldviertel jasně ukazuje, jak společná Evropa má fungovat. V okrese Gmünd od roku 2004 bylo s pomocí EU uskutečněno celkem 120 společných projektů s celkovým objemem investic 73,5 milionu eur. Karas během své návštěvy sděli své představy o tom jak by se oblast Wladviertel v budoucnu měla vyvíjet.

Zavedl také řeč na řešení zdravotnických problémů v česko-rakouském příhraničí. Konkrétně by chtěl rozvíjet spolupráci nemocnic v Gmündu, Jindřichově Hradci a Českých Budějovicích, která by měla být podporována. S poukazem na nedávné problémy s ošetřením při kolapsu rakouské občanky v Nových Hradech řekl, že doufá v odstranění hranic i ve zdravotnictví.

Dalším tématem bylo rozšiřování infrastruktury: elektrifikace železniční trati Gmünd - České Budějovice je dokončena, takže může být obnoveno přímě železniční spojení mezi Vídní, Českými Budějovicemi, Prahou a Berlínem. K tomu poslanec Johann Hofbauer dodal, že v jízdním řádu 2009-2010 už se počítá s rychlíkovým provozem na Dráze Františka Josefa po trase Vídeň - Gmünd - České Budějovice - Praha. V plánu je také vytvoření transevropské dráhy Vídeň - České Budějovice - Plzeň - Norinberk.

Žádné komentáře:

Okomentovat